brast انجمن ایران سیاسی پرونده دستگاه قضایی

brast: انجمن ایران سیاسی پرونده دستگاه قضایی آسیب های اجتماعی خبر اجتماعی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی بیگانگان مخفیانه در حال مطالعه بشر هستند

    پژوهش محققان موسسه فناوری ماساچوست بر اساس فرضیه باغ وحش نشان می‌دهد احتمالا فرازمینی‌ها به صورت مخفی در حال بررسی و مطالعه ما هستند.

    بیگانگان مخفیانه در حال مطالعه بشر هستند

    بیگانگان مخفیانه در حال مطالعه بشر هستند

    عبارات مهم : زندگی

    پژوهش محققان موسسه فناوری ماساچوست بر اساس فرضیه باغ وحش نشان می دهد احتمالا فرازمینی ها به صورت مخفی در حال بررسی و مطالعه ما هستند.

    به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، در سال 2005، دانشمندان یک کهکشان مارپیچی بزرگ از طریق تلسکوپ فضایی هابل پیدا کردند. بعد از تجزیه و تحلیل، آنها کشف کردند که در واقع مشمول بر دو کهکشان، NGC 1594 و 1595 است که در امتداد مرزهای صورت فلکی تازی ها (Canes Venatici) قرار دارند. آیا این دو کهکشان ممکن است میزبان تمدن بیگانه باشند؟

    بیگانگان مخفیانه در حال مطالعه بشر هستند

    فرضیه باغ وحش (zoo) می گوید؛ تمدن بیگانه در سیاره های دور وجود دارد و دانشمندان آنها، مخفیانه نژاد بشر را بررسی می کنند.

    این فرضیه تازه یکی از پاسخ های احتمالی ارائه شده است به وسیله اخترشناس رادیویی در موسسه فناوری ماساچوست است که تلاش می کند “پارادوکس فرمی”(Fermi Paradox) را پاسخ گوید.

    پژوهش محققان موسسه فناوری ماساچوست بر اساس فرضیه باغ وحش نشان می‌دهد احتمالا فرازمینی‌ها به صورت مخفی در حال بررسی و مطالعه ما هستند.

    پارادوکس نوشته شده است به وسیله فیزیکدانان “انریکو فرمی” و “مایکل هارت”، استدلال می کند که کهکشان دارای یک میلیارد ستاره مانند خورشید است و بعضی از این ستاره ها میزبان تمدن بیگانه ای هستند که در سیارات مشابه زمین زندگی می کنند.

    تناقض فرمی یا پارادوکس فرمی که از روی “انریکو فرمی” نامگذاری شده است هست، تضادی آشکار میان نبود مدرک و تخمین های احتمالاتی بالا، جهت وجود تمدن های فرازمینی است.

    موارد زیر نکات پایه ای بحثی هستند که به وسیله این دو فیزیکدان شکل گرفت:

    بیگانگان مخفیانه در حال مطالعه بشر هستند

    میلیاردها ستاره شبیه به خورشید در کهکشان وجود دارند که بسیاری از آن ها میلیاردها سال از زمین پیرترند.

    با احتمالی بالا، بعضی از این ستارگان سیاراتی نظیر زمین خواهند داشت و چنانچه زمین را نمونه ای در نظر بگیریم، بعضی از سیارات ممکن است زندگی هوشمند داشته باشند.

    پژوهش محققان موسسه فناوری ماساچوست بر اساس فرضیه باغ وحش نشان می‌دهد احتمالا فرازمینی‌ها به صورت مخفی در حال بررسی و مطالعه ما هستند.

    بعضی از این تمدن ها ممکن است به سفرهای میان ستاره ای دست یابند؛ گامی که زمین هم اکنون در حال بررسی آن است.

    حتی با سرعت پایین سفر میان ستاره ای که در حال حاضر متصور هستیم، می توان کهکشان راه شیری را بطور کامل در حدود یک میلیون سال طی کرد.

    بیگانگان مخفیانه در حال مطالعه بشر هستند

    با این نگرش، بیگانگان فرازمینی باید تاکنون زمین را ملاقات کرده باشند. “فرمی” در گفتگویی غیررسمی بیان کرد که هیچ مدرک این چنینی وجود ندارد که باعث شد بپرسد «همگان کجا هستند؟»

    تلاش های بسیاری جهت توضیح تناقض فرمی انجام شده است که اساسا یا اشاره می کنند که زندگی فرازمینی هوشمند به شدت نایاب است یا دلایلی را جهت برقرار نکردن تماس یا ملاقات نکردن زمین به وسیله چنین تمدن هایی اقامه می کنند.

    یک مقاله دانشگاهی از “جان بال” محقق MIT مشمول بر دو احتمال تحت فرضیه باغ وحش هست. اول این که تمدن بیگانه وجود دارد و انسان ها به آنها علاقه دارند، به همین علت است که چند ذهن علمی از آنها در سکوت در حال مطالعه ما هستند. بقیه تمدن ارزش نمی دانند که انسان ها در یک کهکشان دیگر وجود دارند.

    دومین احتمال یک مفهوم مشابه را فرض می گیرد؛ تمدن های دیگر وجود دارند، ولی این فرضیه می گوید که انسان ها به این موجودات بیگانه علاقه زیادی دارند. بنابراین، آنها با دقت و در عین حال محتاطانه زندگی روی زمین را مطالعه می کنند.

    “بال” استدلال می کند که اگر بیگانه ها در کهکشان های دیگر با توانایی از بین بردن زندگی بر روی زمین وجود داشته باشند و تا به حال نیز چنین کاری نکرده اند، بعد از آن دو معنی می توان برداشت کرد.

    وی می گوید: احتمالا زنده بودن ما جهت بیگانگان ارزشمندتر است یا حداقل این که می توان گفت آنها کاری با ما ندارند و دخالت مستقیم نمی کنند. ولی ما چگونه می توانیم در دنیای آنها دخالت کنیم؟ ما حتی هنوز نمی توانیم از منظومه شمسی خارج شویم.

    یک مطالعه جداگانه توضیحی کاملا منحصربه فرد از اینکه آیا انسان هنوز زنده هست، فراهم می کند. مطالعه موسسه “SETI” بر این باور است که سفر میان ستاره ای بیش از حد گران هست. از این رو، بیگانگان علاقه ای به سفر و کاوش در کهکشان راه شیری ندارند.

    به غیر از فرضیه باغ وحش، “بال” پاسخ های دیگری را بر اساس علم، فلسفه و دین و مذهب ارائه کرده هست. با این حال این اخترشناس با بیان این که انسان در دنیا تنها نیست، مقاله خود را به آخر می رساند.

    وی متقاعد شده است است که تمدن بیگانه وجود دارد و آنها دارای هوش پیشرفته تر از بشر هستند، به این ترتیب آنها می توانند بعضی از قدرت ها را بر روی کهکشان کنترل کنند.

    “بال” همچنین یادآور می شود که انسان هنوز چنین تمدن هایی را کشف نمی کند، لیکن هوش انسانی هنوز به اندازه کافی توسعه نیافته است.

    وی آینده نگری می کند که وجود بیگانگان تنها با توسعه و کمال هوش مصنوعی ثابت خواهد شد.

    علاوه بر این، این اخترشناس توصیه می کند که سیارات شبیه به زمین را جستجو کنند تا بتوانند منشاء زندگی را از طریق بررسی مواد غیر زنده مطالعه کنند و آنچه را که تمدنی دیگر می تواند داشته باشد، بررسی کنند.

    واژه های کلیدی: زندگی | ستاره | مطالعه | اخبار علمی و آموزشی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار